
به گزارش کاسپین خبر به نقل از فارس، ابوالفضل رحیمی اظهارکرد:حدود ۹۵ درصد آب مورد نیاز مشترکان از منابع زیرزمینی و تنها پنج درصد از منابع آب سطحی و چشمهها تأمین میشود که این موضوع اهمیت حفاظت از منابع آبی استان را بیش از پیش نمایان میکند.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود:اگرچه بخشی از شبکههای توزیع آب به دلیل عمر بالا نیازمند بازسازی است، اما کاهش هدررفت آب صرفاً با نوسازی شبکهها محقق نمیشود و شرکت رویکرد نشتیابی علمی و مدیریت هوشمند شبکه را در دستور کار قرار داده است.وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از هدررفت آب ناشی از نشتیهای قابل رفع در شبکه و انشعابات است، گفت:در قالب اجرای طرح نشتیابی، بیش از ۳۰۰ کیلومتر از شبکههای توزیع آب استان پایش شده و صدها نقطه دارای نشتی شناسایی و رفع شده است.رحیمی ادامه داد:امسال نیز اصلاح و بازسازی حدود ۱۰۰ کیلومتر از شبکههای آبرسانی استان در برنامه اجرایی قرار دارد و این طرحها برای افزایش پایداری تأمین آب ادامه خواهد یافت.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از توسعه سامانههای هوشمند قرائت کنتور خبر داد و افزود:استفاده از کنتورهای هوشمند امکان قرائت از راه دور، مدیریت مصرف، کنترل جریان آب و ارائه خدمات غیرحضوری را فراهم میکند.
وی گفت:بخشی از ظرفیت طرح فاضلاب گرگان وارد مدار بهرهبرداری شده و توسعه شبکه و تأسیسات تصفیهخانه ادامه دارد.در گنبدکاووس نیز تکمیل ایستگاههای پمپاژ و توسعه شبکه فاضلاب در دستور کار قرار گرفته است.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در پایان تأکید کرد:تمامی انشعابات آب شرب مورد استفاده برای آبیاری فضای سبز شهری حذف شده و شهرداریها باید برای این منظور از منابع جایگزین و پساب تصفیهشده استفاده کنند.
http://www.caspiankhabar.com/96653







